|
25.06.2013. |
|
Ókeresztény szerzők -- kortárs kérdések: kulturális
diverzitás és antropológia
ed. István M. Bugár & Monika Pesthy
CONTENTS Kránitz Mihály A Diognétosz-levél emberképe Adamik Tamás Simon mágus és az Apophaszisz megalé Perendy László Irenaeus a katolikus Perendy László Athénagorasz, a filozófus. A keresztény anthropológia kezdetei. Pesthy Monika „…és alkottál számára egy másik teremtményt, hogy harcoljon vele.” Az ellenség a szír Tamás-aktában Kránitz Mihály Észak-Afrika keresztény kezdetei Adamik Tamás Tertullianus De animája Nagy Levente A visszajáró holtak típusai Tertullianus De animájában és a kora császárkori irodalomban Boudewijn de Handschutter The Discussion about the Soul in some Nag Hammadi Writings Szuromi Szabolcs Anzelm A Canones apostolici mint a keleti és a nyugati egyházak közös jogforrása Baán István Singidunumi Ursacius és Mursai Valens, az arianizmus pannóniai képviselôi Tóth Judit Dichotomia vagy trichotomia? Test, lélek és szellem kapcsolata Nüsszai Szent Gergely antropologiajaban Pesthy Monika Beliár három hálója Perczel István Az istenismeret útja keleten és nyugaton Odrobina László A sokféleségtôl az egység felé: az ókori zsinatok vegyes házasságokat szabályozó rendelkezései Heidl György A személy "kizökkentése" a világegyetembol vagy a platonizmus kizökkentése a kereszténységbol? Megjegyzés Peter Brown Ágoston-értelmezéséhez Orosz Athanáz Erôsíthették-e a Kelet-Nyugat közötti egyházfegyelmi különbözôségek az ókeresztény egyház egységét? Nagy Kornél Vardapet, mint tisztség a korai örmény egyházban Baán István A romolhatatlan Krisztus: halikarnasszoszi Julianus antropológiájának néhány vonása Orosz Athanáz Az elidegenült és a Krisztus-testbe integrálódott test Szent Maximosznál és kortársainál Németh Csaba Eriugena és tradíciója Majorossy Imre Gábor „Vesd ki palotádból ellenségeidet”–A hit átadásának elsô lépése a Barlaam és Jozafát-történetben Terdik Szilveszter Angyali hierarchiák ikonográfiája a középkori keleti és nyugati hagyományban Majorossy Imre Andreas Capellanus, a kifelejtett egyházatya Somos Róbert Patrisztikus örökség Pauler Ákos filozófiájában
Utoljára frissítve: 2013.06.25. |
|||